2016-01-19

HITZETIK HORTZERA - DE LA PALABRA (ESCRITA) A LA ORALIDAD

Eskolan idatzizko hizkuntzari garrantzia ematen zaiola baina ahozkotasunari ez horrenbeste esan ohi da. Kontraesan bat da hizkuntza bat ahozkotasunean oinarritzen baita. Ez da gure kasua eta adibide moduan jarraian aurkezten dizuegun Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailakoen lan hau duzue.

Euskarako klasean esperientzia pertsonalak kontatzeko testuak landu ziren. Hau egiteko hainbat kontzeptu, esamolde eta idazteko teknikak ikasi zituzten ikasleek: iraganeko aditzen forma, zeharkako eta zuzeneko estiloa, ikuspuntua narrazio batean, aditzen denbora... Behin testuak idatzita zeudela, ikasleek ahozko aurkezpen bat burutu zuten baita talde txikitan bideoz grabatu ere.

Emaitza hemen ikus eta entzun dezakezue.



Se suele comentar que en la escuela se da mucha importancia al lenguaje escrito pero se deja aparcado el oral cuando este es la base de una lengua. No es nuestro caso y como ejemplo este pequeño trabajo de los alumnos y alumnas de 5º y 6º de Primaria.

En clase de euskera se trabajaron textos en los que se recogían experiencias personales. Esto sirvió a los alumnos/as para profundizar y aprender distintos tiempos verbales, las formas del pasado en euskera, el estilo directo e indirecto, el punto de vista en una narración... Una vez escritos los textos prepararon una pequeña exposición oral de uno de ellos y en grupos las grabaron.

Aquí podéis ver y oír el resultado.