2018-05-19

VIANARI BURUZKO BATERATZE LANA // PROYECTO INNOVADOR SOBRE VIANA

Lehen Hezkuntzako seigarren mailako ikasleok ikasturte honetako konpetentzietan oinarritutako "Lana eginez, Viana aurrera" izeneko bateratze lana burutu dugu. LHko 6. mailako ikasleon familietako lanbideak aztertu ditugu lan-sektoretan banatuz.Batetik, gurasoen lanbideak izan dira aztergai eta, bestetik, aiton-amonenak. Aurretik, “lan-sektoreak” gaia landu dugu ikasgelan. Ondoren, ikasleek beren familietako kideek dituzten edo zituzten langintzak (gurasoenak eta aiton-amonenak bereiziz) bildu dituzte. Jasotako datuak sektoreka sailkatu ditugu taulak eta grafikoak erabiliz. Aiton-amonen eta gurasoen garaietako lanbideak alderatuko ditugu eman den bilakaera eta garapena erlazionatuz eta ezberdinduz. Azkenik, ostiralero Vianan ospatzen den merkatura joan eta bertako saltzaileei ere lan inguruko galdeketa luzatu diegu. Proiektua, modu indibidual batez zein taldeka burutu da eta eginiko lanaren aurkezpen bat sortu dute jarduera ezberdinak burutu zituzten oinarrizko konpetentziak ebaluatzeko (hizkuntzak, matematika, gizarte zientziak...).
Los alumnos de sexto de Primaria hemos llevado a cabo un proyecto innovador basado en competencias denominado “Trabajando, evoluciona Viana”. Hemos analizado los oficios de nuestras familias, por un lado el de los progenitores y por otro el de los abuelos y abuelas. Previamente hemos estudiado los “sectores de trabajo” en el aula. A continuación hemos recolectado datos sobre los tipos de trabajo que han desempeñado nuestros familiares (padres y abuelos). Hemos clasificado los datos recopilados por sectores utilizando tablas y gráficos. Hemos comparado los tipos de trabajo desde los tiempos de nuestros abuelos al de nuestros padres analizando el desarrollo y evolución que se ha dado. Finalmente, el viernes fuimos al mercado que semanalmente se celebra en Viana y realizamos un cuestionario a los vendedores. El proyecto lo hemos trabajado tanto de forma individual como grupal. Hemos culminado la tarea con una presentación con el fin de evaluar las competencias básicas (idiomas, matemáticas, ciencias sociales...) desarrolladas en las diferentes actividades.